Google Cégem Útmutató: Hogyan szerezz több vásárlót?

Csiga Viktória | 2021-07-21

A Google Cégem az egyik legnagyszerűbb eszköz vállalkozásod számára, mellyel kezelheted cégedet és növelheted az online hírneved. Enélkül elég nehéz népszerűsítened szolgáltatásaid/termékeid online.

Mi a Google Cégem?

A Google Cégem egy olyan eszköz, mely fellendítheti a vállalkozásod online jelenlétét és láthatóságát.

Ha szeretnéd, hogy a céged minél könnyebben megtalálható legyen, akkor az a legjobb ha rendelkezel saját Google Cégem profillal. Enélkül elég macerás ismertté válnod, főleg ha a közeledben lévő más cégeknek nagyobb online jelenlétük van.

Szerencsére a Google Cégem teljesen ingyenes; az egyetlen dolog, amit meg kell tenned az összeállításhoz az a Google jelentkezés. Miután ezt megtetted, hozzáadhatsz bármilyen információt cégedről, hogy a vásárlók minél egyszerűbben találják meg helyileg, aztán optimalizálhatod az adatlapot képekkel és stratégikusan kiválasztott kulcsszavakkal.

3 ok, amiért minden vállalkozásnak használnia kéne a Google Cégem-et helyi marketingként

Mi határozottan hisszük, hogy minden cégnek ki kéne aknáznia a Google Cégem által nyújtott lehetőségeit. Egy ingyenes eszköz, mely számtalan előnnyel jár, különösen a helyi reklámozás tekintetében, illetve segít Neked minél magasabbra mászni a SEO ranglétrán.

Itt van a top 3 legmeggyőzőbb ok, amiért érdemes megfontolnod a Google Cégem használatát:

1. Elősegíti a felfedezhetőséget

Szeretnéd ugye, hogy az érdeklődők felfedezzék vállalkozásodat a Google kereséseiken keresztül?

Ha a válasz igen, akkor hátrányba helyezed céged azáltal, hogy nem használod a Google Cégem-et.

Az elsőszámú indok, amiért érdemes elkezdened a profilod az az online jelenléted növelése. Ez az egyik legkönnyebb módja a láthatóság növelésének helyileg és online is, anélkül, hogy egy forintot is költenél rá.

Mikor létrehozod és használod a Google Cégem-ed, a fogyasztók sokkal nagyobb valószínűséggel találják meg vállalkozásod Google kereséseik során. Sőt, azt is látni fogják, hogy más vásárlók mit mondanak róla a Google értékeléseken keresztül, ami az egyik legjobb módja a hűség kiépítésének és forgalmad növelésének.

2. A Google Cégem fiókodon keresztül kapcsolatba léphetsz vásárlóiddal

Ha már korábban próbáltál utánajárni egy terméknek vagy szolgáltatásnak, és problémákba ütköztél a megfelelő információ megtalálása során, akkor tudod, mennyire frusztráló tud ez lenni.

Hiszen Google Cégem fiók nélkül hogyan is találják meg leendő ügyfeleid és vásárlóid a vállalkozásod adatait, elérhetőségeit, szolgáltatásait?

A Cégem profilod segítségével a fogyasztók könnyedén kapcsolatba léphetnek vállalkozásoddal az értékelések segítségével, illetve azáltal, hogy közvetlenül elérhetik ezen keresztül a weboldalad, közösségi médiáid. Ez nem csak erősíti a kapcsolatot közted és a potenciális vásárló közt, de még át is irányíthatod őket azokra az oldalakra, ahol az érdeklődés eladássá konvertálható.

3. A Google Cégem profil hitelességet ad vállalkozásodnak

Egy fiók nagyban növeli a céged hitelességét, ezáltal sokkal könnyebb a potenciális vásárlóknak Téged választania a versenytársak helyett.

Gondolj bele: inkább vennél egy terméket egy olyan cégtől, akinek hiányos online jelenléte és csak egy pár értékelése van, vagy egy olyan cégtől, amelynek van saját Google Cégem profilja sok-sok vásárlói visszajelzéssel?

Az emberek nagy része elolvassa a véleményeket és ellenőrzi a csillag-értékeléseket mielőtt meghozná döntését, hogy hol is vásárol. Emiatt igyekezned kell, hogy minden szempontból Te legyél jobb a versenytársaknál. Nagyban növelheted a siker esélyét azáltal, hogy túlragyogod a versenytársakat szolid online hírneved segítségével, melyet Google értékelésekkel erősíthetsz.

Útmutató lépésről-lépésre: Hogyan hozd létre a saját Google Cégem fiókod?

A fiók létrehozása nem egy bonyolult, időigényes folyamat. Sőt, sokkal egyszerűbb, mint a legtöbb ember gondolná.

Teljesen ingyenesen regisztrálhatod vállalkozásodat egy Google Cégem fiókra, és az előnyök listája hosszú, úgyhogy kövesd az útmutatónkat lépésről-lépésre, hogy még ma elkezdhesd növelni online jelenléted.

Itt vannak a lépések a céges fiók összeállításához:

  1. Először is igazolnod kell vállalkozásodat a Google Cégem fiókhoz, azaz igazolni, hogy valóban a tiéd az adott cég. Ha a vállalkozás már jelen van online, akkor egyszerűen csak be kell írnod a nevét a Google Cégem weboldalán, és eztán szimplán követned kell a leírtaknak megfelelő lépéseket a hitelesítéshez. Amennyiben a céged még nem rendelkezik online jelenléttel, kattints a ‘Hozzáadás’ gombra.
This image has an empty alt attribute; its file name is gmb2-1024x381.jpg

2. Következőleg add meg a vállalkozás nevét és kategóriáját.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb3-1024x454.jpg

3. Ha üzlettel vagy irodával rendelkezel, amit a vásárlók látogathatnak személyesen, válaszd ki az ‘Igen’-t.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb4-1-1024x475.png

4. Add meg vállalkozás címét (irányítószám, város, ország).

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb5-1024x432.png

5. Eztán lehetőséged van a térképen kijelölni a cég címét.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb6-1024x498.png

6. Amennyiben a vásárlókat kiszolgálod az adott helységen kívül is, az ennek megfelelő opciót jelöld ki.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb7-1024x443.png

7. Ezután adj meg bármilyen elérhetőséget a vásárlók számára. Ide tartozik a weboldalad és telefonszámod is. Határozottan ajánljuk, hogy ne ugord át ezt a szekciót, hiszen hatalmas befolyása van annak, ha a megfelelő információkkal látod el az érdeklődőket. Ezáltal építheted a fogyasztói bizalmat és hűséget is.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb8-1024x458.png

8. Végül ki kell választanod a számodra megfelelő hitelesítési módot. Amint végzel a hitelesítéssel, vállalkozásod teljes mértékben regisztrált Google Cégem profillal fog rendelkezni, és elkezdheted az online jelenléted kezelését.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb9-1024x485.png

Hogyan hitelesíthetem a cégemet Google-ön?

Miután végeztél a Google Cégem fiók összeállításával, egy hitelesítéssel fejezheted be ténylegesen a folyamatot (lásd: fent).

Ez az egyik legfontosabb része az egésznek, hiszen hitelesítés nélkül nem kezelheted a vállalkozásodat online a Google segítségével.

Szerencsére ez a folyamat is roppant egyszerű, és a Google számos módot kínál a hitelesítésre, így kiválaszthatod a számodra legkényelmesebb módszert.

Itt van a 3 féle hitelesítési módszer, melyet igénybe vehetsz:

Postai úton

A postai úton történő hitelesítés az egyik legnépszerűbb opció, és amint kérvényezed, a levél 14 napon belül megérkezik. Ehhez rá kell keresned a Google Cégem-ben a saját vállalkozásodra és kérvényezned kell a levelet.

Email

Ha szeretnéd online intézni a hitelesítést, egyszerűen tudsz kérvényezni egy hitelesítési kódot email-en keresztül. Keresd meg a Google Cégem-ben a vállalkozásod és kattints a ‘Hitelesítés’ gombra, majd válaszd ki az email opciót és kövesd a leírt lépéseket.

Telefon

Ahhoz, hogy a telefonodra kérd a hitelesítési kódot, válaszd ki a telefonszámodat a hitelesítési folyamatnál, és várd a bejövő hívást.

Hogyan igazold a vállalkozásod a Google-ön?

Az igazolás hihetetlenül egyszerű folyamat.

A vállalkozás már elve létezhet online, mely esetben egyszerűen hitelesítheted azt, vagy manuálisan megadhatod a céges adatokat és létrehozhatod magadnak.

Bármelyik eset is legyen, mindenképp használnod kell hozzá a Google Cégem weboldalt vagy alkalmazást, és onnan már kiválaszthatod a vállalkozásod vagy felviheted az adatokat.

Miután igazoltad, hogy az adott cég valóban a tiéd, hitelesítened kell a fent leírt módszerek egyikével.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb10-1024x403.png

Cégadatok szerkesztése: Hogyan csináljam?

Sokféleképp szerkesztheted a cégedről megadott adatokat Google-ön, ez mind attól függ, milyen felületet használsz ehhez.

Az információk szerkesztését elérheted Google kereséssel Google Maps-szel és a Google Cégem applikációval is.

Szerkesztheted a telefonszámot, a weboldal URL-t, cég nevét, kategóriáját, és nyitvatartását. Minden változtatást ellenőriz a Google, ami egyszerűbb, ha még azelőtt végzed, hogy hitelesítenél.

Habár néhány esetben a céginformációk változtatása nem lehetséges, csak a hitelesítés elvégzése után.

Google kereséssel

  1. Az egyik legegyszerűbb módja az adatok szerkesztésének, ha megkeresed a vállalkozásod a Google találatoknál. Miután bejelentkeztél, megkeresheted a profilod, vagy akár egyszerűen beírhatod a ‘cégem’ kifejezést.
  2. Eztán kattints a vállalkozás profiljára és válaszd ki a ‘szerkesztés’-t, majd a céginformációkat.
  3. Hogy biztosan frissüljenek az adatok, bizonyosodj meg róla, hogy minden változtatást elmentettél.

Vendégként csak a szerkesztés javaslatára van lehetőséged, de bejelentkezve ténylegesen tudod azokat módosítani.

This image has an empty alt attribute; its file name is gmb11.png

Google Maps-szel

  1. Ha a vállalkozásod listázva van a Google Maps-en, akkor egyenesen arról az adatlapról végezheted a módosításokat. Ehhez azonban már előzőlegesen be kell jelentkezned a Google Cégem fiókodba.
  2. A jobb felső oldalán a képernyőnek találod a profilod képét, arra kattintva tudod kiválasztani a céges profilood.
  3. Végül kattints a profil szerkesztésére, és innen már meg tudod tenni a szükséges módosításokat.
This image has an empty alt attribute; its file name is gmb12-1024x536.png

Google Cégem alkalmazással

  1. Ha rendelkezel a Google Cégem alkalmazással telefonon vagy tableten, nyisd meg és válaszd ki vállalkozásod.
  2. Ezután kattints az információk gombra és az ott kilistázott adatokat mind tudod módosítani.
  3. Minden változtatás után kattints mentésre, hogy az adatok frissüljenek az alkalmazásban.

Google Cégem: Az értékelések

A Google értékelések az egyik fő indok, amiért érdemes foglalkoznod a Google Cégem profilod kialakításával.

Miután azt sikerült, sokkal de sokkal egyszerűbb lesz a vásárlóid számára a véleményük megosztása cégeddel kapcsolatban, illetve könnyebben fognak megtalálni minden információt egy helyen.

Számos ok van, amiért érdemes lenne Neked is csatlakoznod és minél több Google értékelést összegyűjtened vállalkozásod számára. Nem csupán ingyenes marketinget jelent, de az olyan hiteles értékelésgyűjtő platform segítségével, mint a Google, az egekbe szökhetnek eladásaid és növelheted online hitelességed is.

Minél több értékeléssel rendelkezik céged, annál inkább megbízhatónak fognak megítélni a leendő vásárlóid, ügyfeleid. Néhányan azt gondolhatják, hogy a hatás biztosan nem lehet annyira pozitív, ha számos negatív értékelést is kapott a vállalkozásod, azonban a nagy mennyiségű véleményektől kapott jelenlét sokkal előnyösebb egy cégnek, mint egy pár darab pozitív visszajelzés.

A Google értékelések legnagyobb előnye, hogy helyetted dolgoznak.

Miután Te megtettél mindent, hogy a lehető legtöbb értékelést begyűjtsd a fogyasztóidtól, már csak annyi dolgod van velük, hogy kezeled, azaz megfelelően megválaszolod őket. Ezt leszámítva az értékelések szinte életre kelnek és magukért beszélnek, és a legjobb, hogy neked egy forintot sem kell költened rájuk.

Nincs túl sok ilyen marketing eszköz, amely ilyen sok mindent nyújt teljesen ingyen.

Na de hogyan is szerezz értékeléseket a Google Cégem-mel?

Van egy pár módja annak, hogy a lehető legtöbb véleményt gyűjthesd be a céged számára, szóval most ezeket a folyamatokat mutatjuk be.

Google értékelések beágyazása

Ha azt szeretnéd, hogy hiteles vállalkozásként ítéljenek meg, akkor nem másolhatod ki és illesztheted be weboldaladra az értékeléseid szövegét. Még akkor sem, ha 100%-ig valós értékelésekről van szó, senki sem fogja komolyan venni, mert úgy fog tűnni, mintha Te találtad volna ki és írtad őket. Az ezzel járó tartalom felhasználási jogsértést pedig említenünk sem kell.

Ezáltal, amennyiben meg szeretnéd jeleníteni weboldaladon a Google értékeléseid, azt beágyazással kell megtenned.

Ennek egy nagyon egyszerű módja egy Google értékelés widget alkalmazása.

A widget segítségével képes vagy szűrni és kezelni céged Google értékeléseit és büszkén megjelenítheted azokat weboldaladon.

Megmutatjuk, hogyan tudod ezt megtenni a Trustindex widget segítségével:

  1. Menj a WordPress weboldalára, és keress rá a Trustindex Google review widgetre. A Trustindex rendelkezik egy ingyenes és egy pérmium Google értékels widgettel. Ha rákeresel a Trustindex kifejezésre, az első találatok közt fogod látni.
This image has an empty alt attribute; its file name is tindexwp-1024x506.jpg

2. Eztán kattints a letöltésre, hogy hozzáférhess az ingyenes widgethez a WordPress oldalad számára.

This image has an empty alt attribute; its file name is gwp-1024x420.jpg

3. Végül jelentkezz be a WordPress oldaladra és válaszd ki a plugin fület. Keresd ki a Google értékelés widgetet és kattints a telepítésre a megkezdéshez. A telepítés után máris hozzáférhetsz és kezelheted a widgetet kedved szerint – az ingyenes verzióban korlátozott mennyiségű funkciókkal élhetsz.

This image has an empty alt attribute; its file name is googlewp-1024x474.jpg

Hogyan optimalizáld a Google Cégem fiókod, és miért is éri meg igazán?

Igazán sok módja van a Google Cégem optimalizálására, és legalább ugyanannyi ok is, amiért érdemes megtenned.

Azáltal, hogy időt és energiát szánsz az optimalizálásra, nagyszerű első benyomást teszel fogyasztóid felé, és leegyszerűsíted számukra a vásárlási döntésük meghozatalát.

Emellett felfelé haladhatsz a helyi SEO ranglistán is, mely drámaian növelheti a láthatóságod és online hírneved.

Itt van néhány hatásos módja a Google Cégem profilod optimalizálásának:

Tölts ki mindent

A legegyszerűbb módja az optimalizálásnak az az, ha biztosra mész, hogy minden megadható információt megadtál cégeddel kapcsolatban, így vásárlóid egyszerűen találhatnak meg kereséseik során.

  1. Jelentkezz be a Google Cégem fiókodba.
  2. Kattints az adatok menüre, itt pedig a ceruza ikonra kattintva tudsz megadni illetve szerkeszteni adatokat.
This image has an empty alt attribute; its file name is gmb13-1024x490.png

Posztolj rendszeresen

A Google posztok segítségével létrehozhatsz blog-stílusú bejegyzéseket, hogy kiemelhess termékeket, megoszthass fejleményeket vagy csak általánosságban informáld a fogyasztói körödet a vállalkozásodon belül történő változásokról.

Ezekhez a multimédiás posztokhoz csatolhatsz call-to-action gombokat is, hogy bátoríthasd vásárlóidat a vállalkozással való kapcsolattartásra és kommunikációra. Minél több ilyen bejegyzést készítesz, annál jobb.

Biztosíts képeket

A Google Cégem profilod optimalizálásával sokféleképpen vonzhatod be a vásárlókat. A régimódi módszer helyett ne csak egy, a vállalkozásról készített képet tegyél közzé profilképként – ehelyett miért is ne állítanál be egy fogyasztó által közzétett nagyszerű fotót egy termékedről, például?

Ezáltal a potenciális vásárlók látni fogják, hogy mire számíthatnak cégednél. Ha nem teszel mást, csak az alap adatokat osztod meg vállalkozásodról a Google Cégem-en, semmi mást, akkor azt a sejtést keltheted, hogy nem vagy egy túlságosan fogyasztó-barát cég. Ehelyett ragadd meg a lehetőséget, és használd fel az ügyfelek által biztosított visszajelzéseket és képeket a profilodban, mellyel megmutatod, hogy mennyire ügyfél-centrikus vagy és igazán törődsz a vásárlóid élményeivel.

Biztasd a vásárlókat értékelésadásra

Az ügyfelek gyakran hajlandóak véleményük közzétételére, mikor nagyszerű élményekkel távoztak egy vállalkozástól. Azonban ez nem garantált minden alkalommal.

Sajnos nem dőlhetsz hátra és bizakodhatsz, hogy a vásárló magától fog szépet és jót zengeni cégedről. Aktívan kell megközelítened ezt a témát, és közvetlenül megkérned rá a fogyasztókat.

Ez lehet olyan egyszerű, mint egy link hozzáadása email-jeidhez vagy egy kártya kiosztása személyesen látogatható üzletek esetében, hogy megmutasd a vásárlóidnak milyen egyszerű ez az egész, és mégis milyen sokat jelent Neked.

Válaszold meg az értékeléseket

Mindig törekedned kell arra, hogy minél hamarabb és minél udvariasabban választ adj a visszajelzéseidre.

Egy néhány negatív értékelés nem jelenti a világ végét cégedre nézve, azonban ha megpróbálod szőnyeg alá söpörni és figyelmen kívül hagyni azokat, akkor vállalkozásod fogja bánni. Hidd el, nem szeretnél Te sem egy elégedetlen ügyféllel foglalkozni, akinek látszólagosan figyelmen kívül van hagyva a panasza.

Hogy ezt a kínos szituációt elkerüld, és növelhesd a fogyasztói kapcsolataid, adj bele mindent, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban kezelhesd le a negatív véleményeidet.

Jelenítsd meg a véleményeket a weboldaladon

Egy másik nagyszerű ötlet még az, ha megjeleníted a Google értékeléseidet a saját weboldaladon. Mikor valaki rábukkan a vállalkozásodra Google keresés során (vagy a Maps-en), és átkattintanak a weboldaladra, szeretnéd, hogy lássák a ragyogó élményeket, melyek más vásárlók osztottak meg cégedről. Ez azt a látszatot kelti, hogy minden ígéretednek eleget teszel és elsőszámú prioritást élvez az ügyfeleid elégedettsége.

FAQ

Mi ez és miért van rá szükséged?

A Google Cégem egyszerű megoldást nyújt vállalkozásod online jelenlétének létrehozására.

Ha regisztrálod cégedet egy Google Cégem fiókra, sokkal több potenciális vásárlót fogsz tudni elérni és ezzel párhuzamosan növelheted a láthatóságod a helyi SEO rangod javításával.

Hogyan szerezz fiókot? Hogyan optimalizáld?

A Google Cégem teljesen ingyenes, és az összeállításhoz csak igazolnod kell, hogy a vállalkozás valóban a tiéd.

Miután ez megtörtént, optimalizálhatod a fiókot a megfelelő, releváns információk, fotók és kulcsszavak megadásával.

Hogyan szerezz vele értékeléseket? Miért hasznos?

Hogy minél több Google értékelést szerezhess, létre kell hoznod egy rövid Google linket, amely segítségével a fogyasztók közvetlenül eljutnak arra az oldalra, ahol az értékelést közzétehetik.

Összességében tehát azért éri meg Google Cégem profilt létrehozni és optimalizálni, mert hihetetlen mértékben növeli az online hírneved és hitelességed.

Szólj hozzá!

Category: Hírek, Útmutató