Hogyan töröld a Facebook értékeléseid?

Author: Csiga Viktória

A Facebook egy csodás közösségi média eszköz, mely kezdetekben csak kapcsolattartásra volt használatos, mára már viszont fontos hírek és vicces meme-ek megosztó helyévé nőtte ki magát.

Ezek mellett azonban nagy segítségére lehet a Facebook céged számára is, mivel felhasználhatod a jelenlegi vásárlóiddal való kapcsolattartásra és az új, potenciális vevőkkel való kapcsolat kialakítására.

Nemcsak izgalmas lehetőségeket biztosít bizniszed növekedésére, de az is igaz, hogy a Facebook kiaknázásával pont annyi eséllyel leszel kitéve a kritikának, mint a dicséreteknek. A Facebook ajánlások és értékelések egyaránt lehetnek áldások és átkok is céged számára, hiszen nem fog mindenki csupán szép és jó dolgokat mondani rólad és vállalkozásodról.

Azonban úgy kell felfognod ezt, mint egy lehetőséget arra, hogy közönségeddel, vásárlóiddal léphess kapcsolatba és esetlegesen tisztázhasd céged legnyomósabb problémáit közvetlenül.

Ha mindez nem működik, vagy nem feltétlenül rendelkezel a megfelelő akaraterővel ahhoz, hogy minden egyes Facebook értékelésed megválaszold, egy megoldásod marad hátra.

Hogyan töröld a Facebook értékeléseidet?

Habár nem tudod közvetlenül törölni értékeléseid és ajánlásaid a Facebookon, van néhány közvetett módszer, melyet alkalmazhatsz ennek elérésére.

Ennek első lépése az, hogy felveszed a kapcsolatot a Facebook-kal és kérvényezed egy adott értékelés vagy ajánlás eltávolítását.

Ez az út csak akkor járható, ha az értékelés/ajánlás ténylegesen nem egyezik meg a Facebook Közösségi Alapelveivel, vagy nem releváns az általad kínált termékekre/szolgáltatásokra nézve, illetve a spam-nek szánt tartalmakra.

Miután elküldted a jelentést, a Facebooknál van a labda. Ellenőrizni fogják kérelmed és van rá esély, hogy az értékelés/ajánlás el lesz távolítva, attól függően, hogy sérti -e a közösségi alapelveket.

Hogyan jelentsd a Facebook értékeléseket vagy ajánlásokat?

1. Először is, keresd meg az eltávolítani kívánt értékelést/ajánlást és kattints a 3 pontra a jobb felső sarokban a posztnál.
2. Ezután kattints a ‘bejegyzés jelentése‘ gombra.
3. Végül indokold meg a jelentésed okát.

Ha meg akarod spórolni magadnak a fejfájást, ami az üzleti Facebook-od felügyeletével és kezelésével jár, az értékelések és ajánlások kikapcsolása is egy opció számodra.

Hogyan kapcsold ki a Facebook értékeléseket és ajánlásokat?

Az értékelések/ajánlások kikapcsolása nagyszerű opció azok számára, akik egyáltalán nem akarnak velük foglalkozni.

Erre lehetőséged az oldal beállításai menüben van, ahol az ‘értékelések’ vagy ‘ajánlások’ opciót kell keresned és kikapcsolnod.

Létfontosságú, hogy észben tartsd a jelentőségét az értékelések eltávolításának, szóval jól gondold meg mielőtt ténylegesen kikapcsolod őket.

Fontosak a Facebook értékelések és ajánlások?

Röviden: igen, az értékelések és ajánlások nagy mértékben pozitív hatással lehetnek cégedre tekintve.

Miért?

Nos, azért, mert jelentős befolyással vannak a vásárlók döntéshozatali folyamatára. Mint ahogy egy jó értékelés vásárlásra ösztönözheti fogyasztóidat, úgy egy rossz értékelés hatására kétszer is megfontolják, mielőtt megválnának pénzüktől.

Három fő módon lehet hatással a Facebook a vásárlóid döntésére: tudatosság, megfontoltság, és vásárlás-utáni állapot.

Egy Social Media Link által végzett tanulmány megalkotta az úgynevezett Social Recommendation Index-et (Közösségi AJánlás Indexe), mely a fentebb említett 3 faktorra vezeti vissza a legfontosabb tényezőket a fogyasztók döntése során.

Tudatosság

A tudatosság alatt azt értjük, amikor a fogyasztó először találkozik adott termékkel/szolgáltatással/céggel.

Mivel sok ember rendelkezik közösségi médiával, melyet gyakran használnak, népszerű módja lett ez az újdonságok felfedezésének.

Sőt, 55%-a a fogyasztóknak (a Közösségi Ajánlás Indexe alapján) úgy véli, hogy a Facebook az egyik legnépszerűbb hely a felfedezésre.

Megfontoltság

A megfontoltság a fogyasztói bizalom szintjére van befolyással, melyet a Facebook-kal szemben fektetnek be a vevők annak reményében, hogy az pontos információval szolgál a hirdetett termékekről, szolgáltatásokról.

A megkérdezettek 71%-a állítja, hogy megbízik abban a tartalomban, melyet Facebook-on lát. Ez a legnagyobb mérték a többi közösségi platformhoz viszonyítva.

Vásárlás utáni állapot

A kutatás alapján a fogyasztók 66%-a használja a Facebook-ot arra, hogy megossza gondolatait és tapasztalatait friss vásárlásaival kapcsolatban.

33%-uk pedig felkeresi a céget vagy márkát, ezért is olyan népszerűek az értékelések és ajánlások.

Hogyan kezeld a Facebook értékeléseket és ajánlásokat?

Amennyiben a Te esetedben nem jöhet szóba az értékelések törlése: mi mást tehetsz?

A válaszadás néhány legjobb módja:

Kérj bocsánatot a vásárlótól

Habár nem biztos, hogy teljesen őszintének fog látszani egy cég Facebook oldala által adott válasz, a bocsánatkérés sokat segíthet a vevői kapcsolataid megmentésében.

Bármi legyen a probléma, mindig bocsánatkéréssel kell kezdened, elismerve a vevő által felhozott gondokat. Még akkor is, ha nem gondolod, hogy teljesen validak az állítások, ez egy jó lépés ilyenkor, hiszen hatástalaníthatsz egy lehetségesen feszült szituációt.

Adj ki egy nyilatkozatot

Ha azt veszed észre, több vásárló is hasonló problémát hoz fel cégeddel kapcsolatban, az összeset egyszerre magyarázhatod meg egy egyszerű nyilatkozattal.

Ezáltal mindenkit megnyugtathatsz anélkül, hogy egyesével kelljen válaszolnod minden kommentre.

Biztosíts megoldást a problémára

Az egyéni problémáknál minél inkább szükséges, hogy tudj rá egy kielégítő megoldást biztosítani a vásárló számára.

Akkor is hasznos átnézned az értékeléseket, ha 5-csillagos véleményt hagytak, hiszen biztosra akarsz menni, hogy vásárlóidnak semmire nem lehet panaszuk vállalkozásoddal kapcsolatban.

Jó ötlet időről-időre átfésülnöd visszajelzéseidet, hogy tiszta képet kapj arról, miben fejlődhet még céged, és mi az, amit jól csinálsz.

Légy hű márkádhoz

Hogy megvédd online hírneved, észben kell tartanod, hogy megfelelően kell kommunikálnod vásárlóiddal mindig.

A legtöbb esetben a hangnem professzionális, de ha a Te vállalkozásod a lezser és barátságos márkájáról híres, akkor valószínűleg ennek kellene tükröződnie a válaszok hangnemében is.

Válaszolj gyorsan

Minél tovább tart válaszolnod a vásárlói értékeléseidre, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a vevőid zaklatottabbak, mérgesebbek lesznek. Ha képes vagy gyorsan és késedelmek nélkül válaszolni, vevőid nagyra fogják értékelni a gesztust, hidd el.

Mutasd meg nekik, hogy mennyire értékeled őket Te is azáltal, hogy megköszönöd visszajelzésüket, és ha lehetséges, megoldást is biztosítasz a felmerült problémákra.

A legjobb megoldás arra, hogy egyszerűen kezelhesd és válaszolhasd meg minden értékelésedet – nem csak a Facebook-ról beérkezőket – az, ha kihasználod a Trustindex által kínált, sokféle értékeléskezelő funkciót, mint értesítések az újonnan beérkezett véleményekről, az összes vélemény megválaszolása egyetlen helyről, és még sok más.

Kattints ide, és nézd meg mi mindent tudunk nyújtani!>>

Szólj hozzá!

Category: Hírek, Trustindex Segítség