Probléma megoldás: vélemény gyűjtés

Author: Tom

A folyamat

Az e-mailes véleménygyűjtés az alábbi folyamatot takarja:

  1. e-mail címlistát építünk, címeket gyűjtünk
  2. a címlista tagjainak küldünk egy levelet, melynek elsődleges célja, hogy valamely platformra véleményt kérjük.
  3. esetlegesen emlékeztetjük a vásárlót, hogy még nem véleményezett

Ötletek finomhangolásra

  1. Az elégedett vevőket kérjük fel vélemény írásra. Így garantált a jó vélemények érkezése. Honnan tudjuk, hogy ki az elégedett? Elektronikus vásárlás esetén a törzsvásárlók, visszatérő vásárlók jó eséllyel fedik az elégedett vevők halmazát.
  2. Valamiféle ajándékot vagy kedvezményt ajánlunk fel a véleményért cserébe. (Figyelem, ha értékes az ajándék, és a visszaéléseket szeretnénk csökkenteni, akkor a kampány adminisztrációja/nyilvántartása extra erőforrást köthet le!)
  3. Kezeljük a negatív véleményeket. Először is orvosoljuk a problémát, aztán ( egy kis pluszért cserébe ) kérhetjük a negatív vélemény visszavonását

Webshopos megvalósítás

Mivel a webshopok általában alkalmaznak megrendelés értesítőt, így ott két megoldás létezik a feladat kezelésére:

  1. Trustindex véleménygyűjtő kampány nélkül:
    Ekkor a webshop által kiküldött levélben közvetlenül ágyazzuk be a vélemény kérésünket.
    Ezt a módot akkor érdemes választani, ha:

    • nincs Trustindex előfizetésünk
    • minimalizálni szeretnénk a marketing rendszerünk méretét
    • a megrendelés/kiszállítás után is bekérhetjük a véleményt, nem adunk időt a vásárlónak a tesztelésre/kipróbálásra
  2. Trustindex véleménygyűjtő kampány használatával:
    A sikeres megrendelés értesítő levelet továbbítjuk titkos másolatként a Trustindex véleménygyűjtő kampányának egyedi e-mail címére (invite-XYZ@trustindex.io). Ezt a kampány létrehozása után az automatikus hozzáadási módban találjuk. Ekkor a Trustindex rendszerébe kerül a cím és a kampány beállításainál megadott paraméterek szerint megy ki neki a vélemény igénylő levél és az esetleges emlékeztetője később.

Shoprenter beállítások

a. megvalósítási mód
Adott állapotban kiküldendő automatikus e-mailekhez érdemes a Beállítások > Bolt beállítások > Rendelés állapotoknál szerkeszteni az adott rendelés állapotot, és Igen-re állítani a Rendelési állapot váltás esetén egyedi e-mail küldése opciót. Alatta egy teljesen egyedi szöveget lehet megadni az általános rendelés állapot váltó email helyett, amit abban az esetben kap meg a vásárló, ha a rendelés ebbe az állapotba kerül. Azoknál a rendelés állapotoknál, amikhez nincs létrehozva ilyen egyedi email, továbbra is a Beállítások > Megjelenés > Automatikus emaileknél megadott Rendelés állapot váltás email fog kimenni.

b. megvalósítási mód
A sablon leveleknél az (Beállítások > Megjelenés > Automatikus emailek-ben) a címzett mezőben kiválaszthatjuk az Adminisztrátorok + Ügyfél opciót. Így, erről a levélről az adminok is kapnak egy másolatot. Ilyenkor eldönthetjük, hogy:

  • ha az admin beállításokban felvittük a Trustindex-es e-mail címet, akkor a Trustindex rendszere kapni fog egy másolatot a levélről és elindulhat a folyamat. (Megjegyzés: előfordulhat, hogy ezzel a saját postafiókunkat is “szemeteljük” ezekkel a típusú levelekkel. Ha ezt nem szeretnénk, akkor a levelezőnkben beállíthatjuk az adott küldő + levél tárgy kombinációval egy szűrőt: ha ez egyezik a levélnél, akkor a levelező automatikusan törölje a levelet.)
  • a Trustindex-es e-mail címet nem visszük fel a Shoprenter admin beállításokban, helyette a saját levelezőnkben állítunk be egy szűrőt a feladó + levél tárgya párosra és találat esetén a szűrő automatikusan továbbítsa a levelet a Trustindex e-mail címére. Ugyanúgy egy működő megoldást kaptunk arra, hogy a megrendelések után magától eljussanak az adatok a Trustindex rendszerébe.

Unas beállítások

a. megvalósítási mód
A Beállítások > Vásárlási folyamat > Értesítések listázásban megtaláljuk a kiküldendő levelet és szerkeszthetjük azok tartalmát. tipikusan a

b. megvalósítási mód
Az előző pontban említett listában az Admin oszlopában elhelyezzük a pipát és a saját levelezőnkben pedig beállítunk egy szűrőt a webshop feladójára és az adott levél tárgyra. A szűrő “elsülése” esetén (tehát ha felismerte a küldőt és a levél tárgya is egyezik) a cselekedete annyi legyen, hogy a Trustindex-es e-mail címre továbbítsa a levelet.

Szólj hozzá!

Category: Trustindex Segítség