Mi az a domain és hogyan használjam?

Author: Tom

Mi az a domain?

A domainek segítségével lehet elkülöníteni a vélemények “tárgyát”, egy domain alá vannak besorolva a vélemény cimkék, egy domainen belül számítódnak a statisztikák, stb. Tehát teljesen elkülönülnek az adatok benne, gyakorlatilag különböző regisztrációs fiókokról beszélünk. A különbség csak annyi, hogy ezeket ugyanazzal a felhasználóval tudjuk használni.

Egy domain alá kapcsoljam az összes véleményforrásomat?

Ezt egyedileg lehet eldönteni. Pár példa:

  1. Amennyiben Önnek több, különálló cége van (pl egy pékség és egy fodrászat), akkor célszerű külön domaint létrehozni ezek számára. Így szépen elkülönül a két cég vélemény adatbázisa. Ez célszerű is, hiszen a pékség számára nem használ, ha a vélemények között a fodrászokról olvashatunk… Szóval más-más véleménygyűjtő kampányt lehet rájuk alkalmazni; a widgetek csak a kapcsolodó véleményeket fogják tartalmazni; stb. Ez esetben így néz ki a példa:
    • domain 1: www.pelda-pekseg.hu
      • platform 1: PéldaPékség Facebook oldal
      • platform 2: PéldaPékség Tripadvisor adatlap
    • domain 2: www.pelda-hajnyiras.hu
      • platform 1: Példa Frizura Facebook oldal
      • platform 2: Példa Frizura Google Place adatlap
  2. Amennyiben Önnek egy cége van, de külön kezeli nyelvenként / országonként az ügyfeleit, akkor célszerű egy domain alatt kezelni a véleményeket. Hiszen ugyanarról a termékről/szolgáltatásról beszélünk és jobb hatást nyújt, ha az összesített számokat tudja kommunikálni az eladás során. (Nyelvenként lehet szűrni a widgetekben, így ez nem jelent problémát) Felépítése:
    • domain 1: www.szorakozz-peldaul-nalunk.hu
      • platform1: PlayWithUs Facebook oldal
      • platform2: SzórakozzVelünk Facebook oldal
      • platform3: SzórakozzVelünk bázis Google Place adatlap
  3. Ha Ön szállásokat kezel és Önmagát, mint apartman kezelő céget akarja “eladni” vagy Önnek pár különböző szobája/apartmanja van a Booking.com-on, akkor egy domain alá célszerű felvinni az összes adatlapot, hiszen mindegyik vélemény arról fog szólni, hogy Ön mennyire tartja tisztán a szobákat, milyen jó az ellátás. Ezeket mind Ön szolgáltatja, tehát ugyanaz a “termék”. Szebb, ha az a nagyobb számokat tudja megmutatni érdeklőinek. Felépítése:
    1. domain 1: www.best-szallas-kezelo.hu
      • platform 1: Apartman Tom Booking.com oldal
      • platform 2: Apartman Tom AirBnb oldal
      • platform 3: Gaby’s Room Booking.com oldal
      • platform 4: Gaby’s Room Hotels.com profil
    2. domain 2: www.pelda-gaborszallas.hu
      • platform 1: Gaby’s Room Booking.com oldal
      • platform 2: Gaby’s Room Hotels.com profil
  4. Ha Ön szállásokat kezel, de azok nagyban különbözőek és azokat szeretné reklámozni, akkor ezeket platformjait külön domainek alá érdemes felvezetni, ugyanis az egyik szállás véleménye nem érdekli a leendő szállóvendéget, ha ő másik apartmanba utazni. Sőt, akár megtévesztés is lehet, ami nem etikus! Felépítése:
    1. domain 1: www.apartment1.hu
      • platform 1: Apartman Tom Booking.com oldal
      • platform 2: Apartman Tom AirBnb oldal
    2. domain 2: www.gabyrooms.com
      • platform 1: Gaby’s Room Booking.com oldal
      • platform 2: Gaby’s Room Hotels.com profil

Hogyan lehet ezt megtenni?

A funckiót a bal felső sarokban találja, a domain nevére kattintva tudja lenyitni a listát és esetlegesen bővíeni azt.

A PRO csomagunkban lehet több (legfeljebb 3db) domaint kezelni, illetve azonos típusú platformok (véleményforrások) is hozzáadhatóak ugyanahhoz a domainhez (legfeljebb 3db). Az ULTIMATE csomagunkban az előbbi számok nincsenek korlátozva.

 

 

Szólj hozzá!

Category: Esettanulmányok, Trustindex Segítség